ke-klokanum.cz Navigace ke-klokanum.cz Úvod Jak jsme se rozhodli pro Austrálii Před odletem Cesta ČR - Sydney První ubytování v Sydney Začínáme zkoumat (a fotit) okolí První dny ve škole Hromadná doprava v Sydney První koupání v moři Výlet do Hyde Parku Výlet k Sydney Opera House Výlet trajektem do Manly Mahon pool - mořský bazén Surfování Vlaky v Sydney Nákupy a jídlo v Austrálii Šnorchlování Royal Botanic Gardens Výlet na Rose Bay Featherdale Wildlife Park (ZOO) Sydney Harbour National Park Procházka Coogee - Bondi Centennial Park La Perouse Taronga Zoo Cooper Park Watsons Bay Pouliční umělci Skydiving Blue Mountains - Katoomba Royal National Park - Uloola+Karloo track Morisset Park - klokani Koupání a vlny Kiama - Blowhole a Cathedral Rocks Blue Mountains - Wentworth Falls Palm Beach Blue Mountains - Glenbrook (Red Hands) Blue Mountains - Giant Stairway, Federal Pass Nan Tien Temple Royal National Park - Coast Track Wattamolla - Cliff Jumping Blue Mountains - Blackheath - Grand Canyon Blue Mountains - Faulconbridge - Springwood Sea Life Sydney Aquarium Výlet na Dee Why Boat párty Sydney AMP Centrepoint Tower Royal National Park - Heathcote, Karloo Pool Paddleboarding, Kayaking (Rose Bay) Sydney Harbour National Park - North Head Ježdění na kole - Centennial Park Ku-ring-gai Chase National Park Cook + Phillip Park Aquatic and Fitness Centre Sydney Park Des Renford Leisure Centre Návštěvní kniha Kontakt

Naše cesta do Austrálie

Surfování

Během tohoto týdne jsme se rozhodli, že se naučíme surfovat. Přihlásili jsme se na kurz surfování, na který jsme vyrazili v sobotu (1. 11. 2014). Kurz stál 69 AUD a zahrnoval 4 hodiny výuky surfování na soukromé pláži, barbecue oběd, zapůjčení vybavení a odvoz tam i zpět.

Ráno jsme s Eliškou vyrazili na sraz u kavárny hned vedle naší školy, který byl v 8:45. Celkem nás jelo asi 11. Vyzvedl nás tam rezavý minivan, který řídil George, jeden z instruktorů surfování. Očividně poprvé řídil auto s manuální převodovkou (a nebo poprvé řídil - tečka) a tak s tím dost bojoval. Po cestě pouštěl muziku a vesele pokřikoval. Párkrát jsme se málem vybourali a jednou málem přejeli sjezd z dálnice. Byl to takový veselý týpek, byla s ním sranda. Vyprávěl nám různé strašidelné historky a komentoval, kudy právě jedeme. Myslím, že se zmiňoval, že mu je jen 21. Prý za život během surfování už dvakrát viděl žraloka. Také jsme museli podepsat papír, že bereme na vědomí, že surfování je nebezpečná aktivita, při které může dojít k vážnému zranění nebo úmrtí, atd :).

Cestou na pláž jsme se zastavili u nějaké restaurace a čekali na dalšího instruktora, který přijel s offroadem a přívěsem plným prken. Takový vlasatý týpek, jakého si v Čechách představíte, když se řekne tráva :). Pak jsme pokračovali směrem k soukromé pláži. Část se nás nevlezla do offroadu a museli jsme kus z parkoviště na pláž pěšky. Minivan po pláži jezdit nemůže. Přijeli nám ale naproti a tak jsme se aspoň kousek svezli. Byla to pěkná pláž, moc lidí na ní nebylo, jen nějací boháči a proháněly se po ní offroady. Jeden komusi přejel boty a druhý diskama škrtal o naše prkna, hlavu si z toho nedělali. Nad hlavami nám neustále létala letadla.

Po příjezdu na pláž nás vyděsily docela velké vlny. Rozhodně větší, než jsme si jako začátečníci pro naše první surfování představovali. Převlékli jsme se do obleků, které nám půjčili, a začala výuka surfování. Rozebrali jsme si prkna a nejdříve nám instruktoři vysvětlovali všechno na souši. Učili jsme se jak se nosí prkno, jak se na něj leze, jak se na něm má ležet. Pak nám říkali, jak se má pádlovat, když se blíží vlna, a se potom na prkně postavit. Pak jsme to šli zkoušet do moře. To už bylo všechno více méně na nás.

Podařilo se mi na prkně docela pěkně svištět, většinou ale jen v leže :). Když jsem se na něm snažil postavit, tak jsem obvykle dost brzo letěl dolů. I v leže jsem ale někdy z prkna padal nebo mi zatáčelo do strany. Prkno jaksi nemá žádné brzdy, a tak jsem ho párkrát zapíchl na břehu do písku. Jednou tak prudce, že jsem z něj letěl a prkno pak na mě :). Taky se mi někdy zapichovala špička prkna do vody a šlo mi ke dnu. Nejhorší ale je, že vlny mají tendenci házet prkno na vás, takže si musíte dávat docela pozor. Několikrát jsem málem přišel o zuby, párkrát mě to praštilo do boku a mám naražený prst. Ale i tak to byla úžasná zábava :).

V půlce surfování jsme si dali přestávku a začalo BBQ. Opekli jsme si nějaké párky, cibulku, česnekový chleba, dostali nějakou zeleninu a vodu k pití, mohli jsme si to polít několika druhy omáčky, dostali jsme pomeranče, olivy, toustový chleba a kdoví co ještě. Po barbecue jsme měli těžká břicha a tak už nám to šlo o něco líněji.

Ke konci se začalo hrozivě zatahovat a tak jsme se pomalu začali slézat z vody na pláž a balit. Málem nám uletěl stan. Ještě že byl přivázaný k přívěsu. Celou dobu bylo docela větrno a teď ještě víc. Honem jsme vše sbalili a naskládali se do offroadu. Tentokrát jsme byli chytřejší a nacpali se tam hned při první rundě, nemuseli jsme čekat na druhou. Na parkovišti jsme přeběhli do minivanu. To už pršelo. Cestou zpátky ke škole už začalo pořádně lejt a burácely hromy blesky. Po cestě jsme si ještě pokecali s ostatními, po příjezdu jsme se s nimi rozloučili a přeběhli do nebližšího mekáče. Tam jsme doplnili energii a šli na autobus, který nás odvezl domů. Rozhodli jsme se s Vámi podělit o spoustu fotek a dvě videa:

A jedeme :)

Čekání na dalšího instruktora a prkna, obdivujeme pejsky:

Po cestě hrozí převrhávající se kamiony:

Trochu kolona, ale brzy se to zase rozjelo.

Tady vjíždíme, jak říkal George, do "middle of nowhere" :). Bažiny a chatrče.

Cesta z parkoviště na pláž.

Ne, takhle velký ty vlny rozhodně nebudou. Budou mnohem větší :).

Nad náma přistávala a startovala letadla:

Kousek jsme se zase svezli.

A tohle už jsou naše prkna:

Staví se stan:

Převlékání:

Pak následovala instruktáž na souši (tu vyfocenou nemáme) a poté už jsme šli na věc:

Přestávka na BBQ.

Zaparkovaná prkna:

Po občerstvení opět do moře:

Na suchu je to o hodně jednodušší :).

Občas se to moc nedařilo:

Někdo už je unavený a odpočívá:

Někdo ještě surfuje:

Teď už se zatahuje a blíží se bouře. Všichni se postupně soukají na břeh:

Chystáme se k odjezdu z pláže:

A tady už jedeme ke škole minivanem:

Průjezd pod ranvejí letiště:

Bouře:

A nakonec doplnění energie po náročném dnu :). Každý jsme si dali Big Mac Menu.

Ještě slibované video - sestřih z cesty tam a zpět:

A druhé video - krátký záběr z pláže ke konci surfování, když už se zatahuje: